חדש! בעקבות הקורונה ניתן למשכן נכס קיים ולקבל עליו עד 70% !

איזה פיתרון הגה בנק ישראל למניעת קריסה כלכלית במשק?

מהם היתרונות והחסרונות בפיתרון זה? 

כדאי שתבינו את הדברים עם כל המסתעף מכך:

האם ההנחיה תישאר כך או שתיפסק עם משבר הקורונה? בנק ישראל הכריז על שורת הקלות בעקבות משבר הקורונה שגרם להרבה מאיתנו חוסר וודאות כלכלית ואי ידיעה  על הכנסות קרובות, אחת ההקלות שהחליט היא: הוא יאפשר להגדיל את שיעור המימון עד ל 70% ולהשתמש בה כהלוואה לכל מטרה. זוהי בשורה של ממש בעבור חלק מאיתנו, עד היום בשביל לקבל הלוואה לכל מטרה הבנק נתן רק 50% מערך הנכס, מקסימום, כעת תוכלו לקבל עד  70%מערך הנכס.

למה יצא הבנק בכזו הנחייה? מה זה יביא לו?

הם לוקחים בחשבון שברגע שקל לאדם להשיג כסף "נזיל" הוא יבצע צעדים כלכליים שיניעו את הכלכלה וימנעו קריסה על רקע מצב כלכלי קשה. יכול להיות שזה אכן צעד משמעותי במניעת  החמרת משבר הקורונה… ימים יגידו…

אם אתם באים לקחת הלוואה לכל מטרה הבנק יבקש התחייבות שאתם לא הולכים לקנות בכסף זה דירה, הם רוצים להבטיח שאנשים לוקחים זאת כדי לכסות חובות ולא כדי להשקיע השקעות… מומחים אומרים כי זהו מצב זמני שלא יימשך לעד, נוצרה כאן הזדמנות נדירה להשגת כסף למי שזקוק לו. 

הבנק נתן כאן מרווח נשימה לרבים שנפגעו ממשבר הקורונה הרבה מאיתנו הוצאו לחופשה ללא תשלום או אפילו פוטרו מעבודתם, הרבה משקי בית בישראל הזדעזעו כלכלית  ולכן ברגע שיש מישהו שזקוק לכסף רב דבר זה יכול להוות לו פיתרון, בדרך זו הוא יכול להשיג סכום גדול עבור הנכס הקיים אצלו. אם תשאלו כמה בערך ניתן דוגמא: עד היום משכנתא לכל מטרה ניתנה בגובה של 50% מערך הנכס  מדירה ששווה מיליון הייתם מקבלים חצי מיליון, היום, בעקבות ההנחיה תקבלו 70% = 700,000 ש"ח .

הדבר נשמע מאוד מפתה, אבל חשוב שתזכרו כמה דברים חשובים שיזכירו לכם שאין מתנות חינם:

קודם כל, נחשוב, אנחנו משיגים כסף בשביל לכסות חובות… האם זה נכון להעביר חוב ממקום למקום? הייתי חייב לשמעון אז אני אלווה מחבר אחר כדי לא להיות חייב? זה לא באמת סגר לי את החוב! גם כאן, אנחנו לא באמת עוצרים את הגלגל… אולי אנחנו מגלגלים אותו הלאה וכך אנחנו אפילו מניעים אותו עוד.

נקודה נוספת שחשוב שחשוב לשים לב אליה, היא הריבית, בהלוואה כזו הבנק גובה ריבית גבוהה יותר בהרבה  מריבית משכנתא רגילה בסגנון הזה.  – יכול להיות שזה אכן יותר זול מהלוואה אחרת בבנק אבל זה עדיין יקר ביחס למשכנתא רגילה.

הבנו שמדובר בהצעה מפתה אך גם מאוד מסוכנת, הריבית גבוהה, אנחנו נותנים פיתרון כוזב ולא אמיתי לבעיה קיימת,ולכן אם תוכלו להסתדר בלי – עדיף.תזכרו ששום דבר הוא לא חינמי ובל צעד שתעשו כדאי שתהיו זהירים ותבדקו מה הצעד המתאים לכם ביותר מבין כל האופציות הקיימות. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: