כל מי שמגיע לרכוש דירה או לקחת הלוואה לכל מטרה לצרכים שונים, מעוניין לדעת שהוא מקבל את ההלוואה הכי אטרקטיבית שיש. אין גובה ריבית אותו נותנים הבנקים ללקוחות בני עשרים, או ללקוחות בני שלושים. הבנק מודד כל לקוח לחוד, ומחליט עד כמה הוא "מסתכן" בשבילו. אחרי שקלול של כל הנתונים הוא קובע את הריביות שינתנו ללקוח. כמובן שיש אפשרות להתמקח על הריביות ולנסות להוזיל אותם על ידי יועצי משכנתאות מומחים. 

עד היום, מדי תקופה בנק ישראל היה מפרסם את הנתונים היבשים מהשטח – מי הבנק שנתן הלוואות הכי זולות בממוצע, מי הבנק שנתן הלוואות יקרות, ואת כל המדורגים ביניהם. לפני מספר ימים יצאה הודעה מבנק ישראל, כי יותר בנק ישראל לא יפרסם את הנתונים הללו, מחשש שהבנקים ירצו לשמור על שמם הטוב, כבנקים זולים ולא ימהרו לתת משכנתאות יקרות ללווים שמהווים סיכון עבור הבנקים. 

מה קורה בעולם כולו – האם יש אפשרות לערוך השוואת ריביות?

בעולם הגדול, דווקא דוגלים ממש הפוך ממדינת ישראל. שם מפרסמות הרשויות בכל תחום שהוא, השוואות בין נותני השירותים הפיננסים השונים שנמצאים במדינתם, כדי לעודד את הבנקים ואת חברות הביטוח להוזיל עלויות, ולבוא לקראת הלווים. מדינת ישראל היא מן המחמירות בתחום הבנקאות. ולכן, הגיוני שהיא נוקטת בצעדים שונים משאר מדינות העולם. אבל עד כמה? לווים שמתלבטים מאיזה בנק לקחת משכנתא, רוצים לראות מול העיניים השוואה מסודרת הערוכה על ידי גוף מוסמך שמראה להם בדיוק מה המצב של המשכנתאות, ואיפה יש להם את הסיכוי הטוב ביותר לקבל משכנתא הכי זולה שיש. יש מקום לשיפור, אין מה לומר. 

למה עם יועץ משכנתאות הכל נראה אחרת?

זה נכון שברגע שרואים שיש בנק אחד שהוא הבנק הכי יקר, אז יש סברה למה לא להגיש בו בקשה לאישור עקרוני. אבל בפועל, בכל בנק בארץ, יש לקוחות שמקבלים משכנתאות מצוינות ויש כאלו שממש לא. אם אתם לוקחים יועץ משכנתאות מוסמך, הוא יודע בדיוק מה גובה הריבית הרצוי ואם הוא לא יקבל אישור מספיק משופר, הוא יגיש את התיק שלכם בבנק נוסף עד שיצליח להגיע אל מבוקשו. 

נו אז אם כך, על למה כל השערוריה?

בכל מקרה יש אנשים רבים המעוניינים "לחסוך" את ה – 7,000 שקלים (+ -) של התשלום ליועץ משכנתאות והם פונים בעצמם לבנקים. לווים כאלו יקבלו משכנתא אטרקטיבית, רק אם יתרחש להם נס. אתם צריכים להבין שפקיד המשכנתאות הבנקאי, מקבל בונוסים ומשכורת מאוד שמנה מכל תיק משכנתאות שרווחי לבנק. ברגע שיש תיק שהוא רווחי לבנק זה לא אומר שהוא רווחי ללקוח… ולכן, אם אתם לא מספיק מודעים לגובה הריבית הרצויה, ולדרך בה ניתן להשיג אותה, חבל שתשלמו על כך מאות אלפי שקלים לחינם, תנו למומחים לעבוד בשבילכם.

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם מומחי המשכנתאות בישראל שיבנו עבורכם עתיד עם ריביות אטרקטיביות. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: