מתחילים לחפש דירה? בטח שמעתם הרבה קולות שאומרים שבלי מתווך קשה מאוד למצוא דירה. וזה באמת נכון. אבל לפני שאתם פונים למתווך שפרסם בעיתון אתם צריכים להבין שכבר שמענו על מקרים בהם מתווכים העלו את מחיר הדירה ולקחו את ההפרש לעצמם, או כל מיני סיפורי מרמה שונים. יש הרבה אנשים טובים ואמינים בעולם שלנו, אבל יש הרבה שלא. לכן, כדי שלא תהיו מאלה שמספרים על חוויה קשה וכואבת שעברו מתוך בחירה לא נכונה של מתווך, אנו ממליצים לכם להתכונן לקראת בחירת המתווך אליו תפנו. 

מה כבר יכול להיות עם המתווך? 

קודם כל אף אחד לא רוצה להתעסק עם בן אדם לא אמין, גם אם אין לו דרך להכשיל אתכם. אבל הנה לכם דוגמא של סיפור רציני של עוגמת נפש: זוג שחיפש דירה פנה למתווך בלי לבדוק את ההיסטוריה שלו. המתווך נתן להם לראות מספר דירות, וראה ממה הם מתלהבים. ואז הוא הציע להם הצעה ממש מפתה, דירה במחיר מצוין, הממלא את כל הציפיות שלהם. מיד הם חתמו על זכרון דברים וחיכו חודשים בתור לעורך דין מקרקעין כדי לחתום על חוזה. 

כאשר הגיעו לעורך הדין, מוציא להם עורך הדין את החוזה כדי לחתום והזוג כמעט מתעלף. הם רואים כי שדה מחיר הדירה מופיע אך ממש לא כמו שנאמר להם כאשר הגיעו לראות את הדירה – מאתיים אלף שקלים יותר!!! עכשיו כבר היה להם הרבה יותר קשה להתחרט, כי כבר חודשים שהם מספרים לכל המדינה שהם חתמו על דירה, ופתאום מסתבר שהיה להם עסק עם נוכל, שכל מה שרצה זה לגרום להם לסגור על הדירה כדי להרוויח את דמי התיווך. 

זה מה שאתם צריכים לברר על המתווך שלכם

  1. לבדוק אם יש לו רישיון עבודה. מתווכים עם רישיון עבודה שומרים על הרישיון שלהם לבל ישלל מהם, ופחות מצוי מתווכים כאלו שיעשו שטויות בתחום העבודה שלהם. 
  2. תבדקו את חוזה העבודה של המתווך איתו אתם בוחרים לעבוד. בין השורות תוכלו להבין עד כמה הוא מסור ללקוח, ועד כמה הוא מוכן לשרת דווקא את האינטרסים שלכם, ולא את של עצמו. 
  3. הכי טוב לפנות למתווך שאנשים המליצו לכם עליו. המלצות של אנשים שאתם מכירים אף פעם לא מאכזבות. אם יש לכם חבר מתווך, בכלל זו תהיה הבחירה הרצויה, כי אם כבר מתווך, אז למה לא לפרנס חברים. 
  4. כמה עמלה גובה המתווך על השירות שהוא נותן לכם במידה ואכן תסגרו על דירה שהציע לכם לראות. 
  5. האם יש לו מלאי של דירות – כאשר אתם אומרים למתווך את הציפיות שלכם מהדירה, אתם מצפים ממנו שיראה לכם כמה שיותר דירות. אבל אם המתווך הינו מתווך מתחיל, לא יהיה לו מלאי כזה. ולכן, חשוב מאוד לנסות להריח אם בכלל יש לו "סחורה" להראות לכם. 

הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת משכנטאצ' תעזור לכם לבחור את הבחירות הנכונות. תנו למומחים לעבוד בשבילכם! 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: