כאשר רוכשים דירה חדשה, משלמים לקבלן על שווי הקרקע, על עלויות הבניה ועל הרווח שלו בכל הסיפור כאן. רכישת דירה בקבוצת רכישה, היא כאב ראש אחד גדול. כל המטרה ברכישת דירה בצורה כזו, היא כדי לחסוך את הרווח של הקבלן. השאלה היא, האם אכן חוסכים את הכסף הזה. 

ממה נובע החיסכון ברכישת דירה בקבוצת רכישה? 

אז כפי שכבר הסברנו, הדילוג על רווחיות הקבלן, היא זו שמניבה את החיסכון. אבל יש עוד נקודה חשוב מאוד שחשוב שתדעו. כאשר רוכשים דירה מקבלן, משלמים גם על המיסים שהקבלן צריך לשלם, בגלל הרווחים שלו, כמו כל בעל עסק עצמאי שמשלם מיסים למדינה. 

אם אתם רוצים לחסוך בגדול, חשוב מאוד להיות צמודים לכללים. כדי שהמדינה לא תחשוד שאתם עושים את זה למטרות רווח ואז רוב העבודה תרד לטמיון. יצא שכמעט לא הרווחתם מההצטרפות לקבוצת הרכישה. 

למה אנשים משלמים מחיר מלא על דירה כשאפשר לרכוש דירה בקבוצת רכישה? 

אומנם חוסכים כסף בקבוצת רכישה, אבל כבר שמענו מקרים של קבוצות רכישה שנפלו בגלל וויכוחים, מריבות ועוד כל מני סיפורים עצובים. קבוצת רכישה, זו קבוצה שהתנגדות של אחד מחברי הקבוצה, עלולה להזיק לשאר חברי הקבוצה. בקיצור, לכל דבר לבן, יש את הצד הפחות בוהק וצריך לבדוק טוב טוב את כל הצדדים לפני שמניחים כסף לטובת העסקה. 

למה קבוצת רכישה מנוהלת באופן חינמי?

אולי נסביר את השאלה, למה לא שווה להיכנס לקבוצת רכישה? הרי מחירי הנדל"ן היום כל כך גבוהים. ואם אמרנו שקבוצת רכישה חוסכת הרבה כסף, אז מה הסיבה שבגללה קבוצת הרכישה לא מצליחה לחסוך את הכסף אותה היא מתכננת לחסוך? 

  1. קרקע יקרה – לקבוצת רכישה אין מספיק ניסיון בנושא של רכישת קרקעות. לכן היא עלולה לשלם על קרקע יותר ממה שהיא שווה, והלך כל החיסכון לפח. 
  2. בכל מקרה צריכים יזם – נדיר שקבוצת רכישה מסתדרת בלי יזם. רוב קבוצות הרכישה הקיימות מאורגנות על ידי יזם ראשי, שהוא זה שמרכז את כל הדרישות, רצונות, חתימות וכו' של חברי הקבוצה. התשלום ליזם הוא תשלום מכובד, בעיקר שאתם תלויים ביזם והוא עלול להפריז במחיר. 
  3. משלמים מע"מ – בעיקרון הרעיון של קבוצת רכישה, זה שחוסכים את המע"מ. אבל במקרים רבים קבוצות הרכישה נדרשו לשלם בסופו של דבר את המע"מ.
  4. תשלומים נלווים להקמת קבוצת רכישה – אי אפשר להקים פרויקט כזה, בלי שליווי בנקאי מגן על הכסף של הלווים. לו יצויר שיש לכם את כל הכסף המלא כדי לשלם על ההשתתפות ברכישת דירה כזו, בכל מקרה תצטרכו לשים אותו אצל הבנק המלווה, כדי שאם חלילה הפרויקט יפול, הכסף שלכם יהיה מוגן. עד כאן הזכרנו רק דוגמא אחת על עלויות נוספות שקיימות בקבוצת רכישה. 

כדי להתייעץ עם מומחים בתחום ולקבל מידע בתחום המימון אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר. נשמח לשמוע מכם.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: