אם השקעתם בעבר אתם ודאי מכירים את טכניקת ההשקעות. קונים דירה להשקעה. את ההון העצמי משלמים באמצעות משכון הבית הקיים, ואת המשכנתא מכסים על ידי השכרת הדירה החדשה. 

לסדר הזה הבנק רוצה לעשות סוף. הוא לא רוצה לראות אתכם קונים כל הזמן דירות נוספות להשקעה. דירות אלו גורמות לעליית מחירים הזויה בגלל הביקוש והחסר. ככל שיותר אנשים קונים דירות, בעלי הדירות יכולים לעלות את המחיר ולייקר אותו מכיוון שבכל מקרה  יהיה מי שירצה  לקנות. לכן, הבנק לא יאשר לכם לקבל משכנתא על חשבון הדירה הראשונה שלכם. כדי למנוע מכם לקנות דירה בקלות.

אז  איך יוכלו להמשיך לקנות את הדירה המיוחלת?

בשורה זו מכה גלים בציבור המשקיעים הקטנים. איך הם באמת יוכלו להמשיך לקנות דירה? מהיכן יהיה להם את הכסף להון העצמי? בקושי חסכו כדי להגיע לרגע הזה ועכשיו הם מקבלים את המכה ב"בום". נסתמה להם הגישה להשקעות. 

המשקיעים הגדולים בעלי ההון, להם לא תהיה בעיה. הכסף להון העצמי הוא הכסף הקטן שלהם…

אז מה עשינו? אם בנק ישראל עושה את הרגולציה כדי לצמצם את הביקוש, הרי בכך הוא ממש גורם למצב הפוך. מעכשיו רק אילי ההון יוכלו לקנות דירות להשקעה. האנשים הקטנים ישארו במקומם ללא אפשרות הגיונית להשקיע. 

מה עוד? בנק ישראל גם מודיע על כך שהוא מתכנן לצמצם את הבנייה החדשה כדי להוריד את הביקוש. אבל בכך הוא גורם למצב הפוך בדיוק. העשירים יקנו את הדירות שהם רוצים ללא כל בעיית יכולת כלכלית. ובעלי המעמד הכלכלי הנמוך יותר יתקשו למצוא דירה במחיר סביר. כך המחירים רק יעלו ויעלו עד אין שיעור.

אבל בנק ישראל לא שאל את דעתנו בעניין. ואנו מתעקשים ושואלים, מה יעשה מי שכן מעוניין להשקיע ומתעקש על כך? אין לו אפשרות?!

יש אפשרות כמו בכל מצב שונה להלוות כסף מהבנק בהלוואה רגילה שעליה המון כסף. מדוע לא מנינו את האופציה הזו לפני כן? מכיון שמדובר בדרך לא כדאית שרוב רובם של המשקיעים ימנעו מלהשתמש בה. רק לעיתים נדירות היא אכן תהיה רלוונטית. עד כדי כך? מכיוון שאם תקחו מהבנק ההלוואה תהיה עם תנאים לא מספיק כדאיים. הריבית תהיה יקרה מאוד ולא תמיד משתלמת. כי אם תשלמו על הלוואה ריבית של 8% אתם בעצם משלמים כל כך הרבה על הריבית, איך תכסו אותה מאיזה כסף? 

האם יש לציבור אפשרות להתנגד להחלטת הבנק?

הלוואי. עכשיו כבר מאוחר מדי. לו היה הבנק מפרסם את הרעיון ושואל את דעת הציבור, עוד היינו יכולים להתנגד ולהסביר את עמדתנו. אולם אין לנו יכולת להגיב בעניין. הבנק כבר ערך את שיקוליו, דיין את דיוניו והכריע לבדו ובעצמו.  

אז הגיע הזמן שנפנים את העניין, הבנק מבטל את האפשרות למשכן דירה קיימת לטובת הלוואה להון עצמי עבור דירה להשקעה. כן, המפסידים הראשונים יהיו ודאי "עמך", אלו שזקוקים לכסף כדי לחיות ולפרנס. או כדי לשריין לעצמם פנסיה בבוא העת. 

ההשלכות לקביעת הבנק יהיו קשות מאוד וישפיעו על אלפי בעלי דירות המתכננים לקנות דירה נוספת להשקעה מתוך הסתמכות על משכון הדירה הראשונה.

כמה מילים לסיום,

אם תכננתם לרכוש לעצמכם דירה ואתם עכשיו מרגישים תקועים, אנו במשכנטאצ' כאן כדי לעזור לכם! הכנסו עכשיו והצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים. צוות המומחים שלנו כוללים: יועצי משכנתאות, כלכלנים בכירים ועורכי דין מוסמכים. כולם יביאו אתכם למטרה. אנו נשריין עבורכם פגישת ייעוץ חינם בה נמפה את מצבכם הכלכלי, ננתח יחד את התמונה הקיימת ויחד נממש אתכם חלום של השקעה. כי בשבילכם נשקיע כל מאמץ להביא אתכם ליעד אליו אתם חותרים!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: