כונס נכסים. מצעד מילים שמעבירות צמרמורת בגב כל השומע אותן. אבל… וכאן מגיע האבל הגדול, יש כאלה שצמד המילים האלה דווקא מעלות בהם תקווה גדולה. הם מקווים שהם יצליחו לקנות בזול דירה מכונס נכסים. האם זה לא מסוכן לקנות דירה מכונס נכסים? כל מה שרציתם לדעת בנושא תמצאו כאן. 

למה הדירות זולות יותר מכונס נכסים? 

כאשר לווים לא מצליחים לשלם את המשכנתא במשך תקופה של למעלה מחצי שנה והם לא מראים התעניינות לנסות לעשות משהו בנדון, הבנק לוקח את העניינים לידיים ומחליט על ידי צו משפטי לפנות את הלווים מהדירה ולמכור את הדירה במהירות האפשרית כדי לכסות את החוב. ברגע שיש לבנק חוב לא סגור, שהלווים לא משלמים אותו, זה גורם לו נזק. 

לכן, כאשר כונס נכסים מציע דירה למכירה, הוא מלכתחילה מציע אותה למכירה במחיר נמוך, כדי להצליח להשתחרר ממנה כמה שיותר מהר ולכסות את החוב. אבל בפועל, עד שהבנק מצליח לדרוש מבית המשפט לאשר לו לפנות את הלווים, לוקח הרבה מאוד זמן. לכן, כאשר מגיעים לשלב מכירת הדירה, זה כבר אחרי הרבה מאוד מריטת עצבים של הבנק. מה שגורם להוזלת מחיר הדירה. 

במקרים רבים החוב של הלווה הוא הרבה פחות משווי הדירה. לדוגמא אדם שילם משכנתא במשך חמש עשרה שנה. הדירה שלו שווה שתי מיליון שקלים ונותר לו חוב של חמש מאות אלף שקלים לבנק. גם אם הבנק ימכור את הדירה בחצי מהמחיר שלה, הוא יצליח לסגור את החוב. אבל הקטע הוא שאסור לבנק למכור את הדירה במחיר מדי נמוך כדי לא לפגוע בזכויות של הלווה (שמקבל את היתרה שמגיעה לו ממכירת הדירה). 

איזה דירות כונס נכסים מוכר? 

אז קודם כל חשוב שתדעו שלא כל הדירות שכונס נכסים מוכר, הן על רקע עצוב של מימוש זכויות בדירה. יש פעמים בהם בעל הדירה נפטר ואין לו יורשים לדירה. התפקיד של כונס נכסים זה למכור גם דירות כאלו. 

איך קונים דירה מכונס נכסים? 

כדי לרכוש דירה מכונס נכסים עליכם להיכנס למכרז על דירות. כדי להיכנס למכרז, אתם צריכים להפקיד 10% מההון העצמי שלכם, כדי להראות שאתם רציניים בעניין. למה? כנראה שבעבר אנשים רבים קודם כל הכניסו את עצמם להגרלות, עוד לפני שבכלל ידעו מאיפה הם הולכים להביא הון עצמי. כדי למנוע מקרים כאלה, יש להביא דמי רצינות מכובד מאוד. 

שימו לב, גם אם לא זכיתם במכרז, הכסף עלול להשתחרר לכם, רק אחר פרק זמן די מכובד. 

רוצים לדעת עוד על רכישת דירה בצורות מגוונות? לא מרגישים בטוחים ליפול למים? הקליקו כאן כדי שהמומחים שלנו יתנו לכם יד וילוו אתכם בדרך עד להגשמת החלום הגדול שלכם.  

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: