בתקופה האחרונה אחד הדברים שאנחנו מרבים לשמוע, זה עליית המחירים המדוברת. ולא, לא מדובר כאן על תחום הנדל"ן, אלא על כל תחומי הצרכנות. אתם מגיעים לחנות של מוצרי חשמל, המוכר מתריע על עליית מחירים, אתם מגיעים לתחנת דלק, אתם שומעים שוב את אותו דבר. בקיצור, המחירים עולים. למה זה קורה ואיך זה קשור למשכנתא? על הכל נדבר בפוסט הזה. 

איך המשכנתא קשורה לעליית המחירים הכללית בישראל? 

כאשר לוקחים משכנתא, לוקחים אותה במסלולים שונים. הריבית בכל מסלול מושפעת מגורמים אחרים ושונים לגמרי. מסלול הפריים לדוגמא, מורכב מריבית בנק ישראל + ריבית עוגן הבנקים. ישנו מסלול משכנתא צמוד שהוא מסלול עם ריבית צמודה למדד המחירים לצרכן. 

איך מחשבים את ריבית מדד המחירים לצרכן? 

בנק ישראל מחשב את גובה הצריכה הישראלית על פי סטטיסטיקת ההוצאות כללית. קחו בחשבון שאם המדד עולה בגלל עליית המחירים הכללית הקיימת בשוק הישראלי, גם קרן המשכנתא שלכם באותו מסלול מתייקרת. 

ועכשיו אם אתם שואלים, נו, מה הבעיה? אז לא אקח את המסלול הגורם לקרן שלי להיות צמודה למדד המחירים לצרכן. נכון, אתם צודקים, יש אפשרות לא לשלב את המסלול הזה שנמצא עכשיו במגמת עליה די ברורה. אבל, כאשר יש עליית מחירים כללית, גם ריביות המשכנתא שאינן צמודות מתייקרות. 

בקיצור, מה המצב היום בשוק המשכנתאות? 

נכון להיום, הדהירה אחרי מחזור משכנתא נרגעה בעקבות עליית הריביות. בתקופת הקורונה לפני שנתיים (לא שעכשיו אין קורונה…), הריביות היו בשפל ואנשים רבים שלקחו משכנתאות בתקופות קשות יותר, רצו למחזר את המשכנתא שלהם, כדי להוזיל את ריביות המשכנתא שלהם. אבל עכשיו, המצב כבר לא ככה. כל הריביות התייקרו ולא לכולם שווה למחזר משכנתא. 

האם עדיף לדחות רכישת דירה בגלל עליית הריביות? 

ממש לא. כלכלנים צופים שבתקופה הקרובה, המחירים רק ימשיכו לעלות. אם רכשתם דירה ועוד לא הוצאתם עליה משכנתא, או אם אתם מתכננים לרכוש דירה, כדאי שתעשו את זה כמה שיותר מהר, כי בתקופה הקרובה הריביות כנראה רק יעלו. 

כדאי להיות חכמים ולנצל כל יום לפני שיבוא המחר עם עליית המחירים החדשה.

איך יעזרו לכם מומחי משכנטאצ'? 

אנו במשכנטאצ' מלווים לוקחי משכנתאות רבים בישראל בדרך למשכנתא האטרקטיבית ביותר שלהם. איך אנחנו עושים את זה? פשוט מאוד. בתור חברה שמביאה לקוחות רבים לבנקים, שווה להם להוזיל ללקוחות שלנו את המשכנתאות, כי יש לנו הרבה לקוחות. אנו מנצלים את כל ההטבות שאנו מקבלים כחברה, כדי לחסוך לכם כמה שיותר כסף. רגע לפני שאתם לוקחים משכנתא פרגנו לעצמכם ליווי של מקצוענים. הקליקו כאן לתזמון פגישה.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: