אנשים רבים שיש להם דירות להשקעה, מתנים עם השוכרים שלהם בחוזה החתום על ידי שני הצדדים, כי בתקופה של החופש הם דורשים מהם לעזוב את הדירה לטובת השכרת הדירות לנופשים. לרוב עושים את ההסכם הזה באזורי הצפון או הדרום המתויירים של ארצנו הקטנה. צעד זה משתלם במיוחד לשוכרים בגלל שההכנסה על השכרת דירה לפי ימים, גדולה פי כמה מהכנסה של שכר דירה חודשי. וגם למטיילים זה שווה כי מה שבטוח שהשכרת דירה זו האופציה זולה יותר מהשכרת חדר בבית מלון. את האוכל מביאים מהבית, או רכוכשים במקומות מזדמנים ונהנים מטיול בריח של טבע. 

האם השכרת דירה לצורכי תיירות מקובל בישראל? 

התחום הזה של השכרת דירה או וילה לתיירים ולנופשים בישראל, נעשה הרבה יותר נפוץ בשנים האחרונות. יש אתרי אינטרנט דרכם אתם יכולים להשיג דירות נופש לפי רמה. כמובן שעל דירה יפה יותר, עם נוף וכו' תצטרכו לשלם הרבה יותר, אבל אל תדאגו, המגוון רחב ויהיה לכם מאוד קל למצוא דירה לפי התקציב המותאם לכם. מי שלא מעודד את הצמיחה של התחום הזה, זה מנהלי בתי המלון, להם זה מאוד לא רווחי… 

כמה דירות המועמדות לשכירות קיימות בשוק? 

בואו נתמקד על העיר תל אביב. עיר זו אינה עיר תיירות מבחינת הנופשים שלה, אבל היא מושכת אליה תיירים רבים מכל העולם, בעיר זו ישנן כשמונה אלף דירות המועמדות להשכר. בערים הסמוכות לים המלח יש מאות דירות המועמדות להשכרה. אל תשכחו שבאזור זה של הארץ יש בתי מלון רבים המיועדים לצורכי תיירות ומרפא. זוגות צעירים רבים רוכשים שם דירות זולות לשכירות (כידוע באזור הדרומי של הארץ, הדירות זולות במיוחד ועולות שליש מחיר מהדירות באזור המרכז), ובחופשות נוסעים להתגורר אצל ההורים ומשכירים את הבית שלהם. לא כולם עושים את זה ממש כעסק, ולכן הם לא כלולים במסמכים הרשמיים של דירות להשכרה. 

מהי עמדת הרשויות המקומיות? 

הרשויות המקומיות מרוויחות מאוד מתיירות. ולכן, כל דבר המעודד תיירות בעיר, הן בעד. ברגע שיש בעיר או במחוז המקומי דירות המיועדות לשכירות, מי שמחפש שכירות בזול יהנה מהאופציה הזו וינצל את האפשרות הזו. תיירים בעיר, זו ברכה לעיר, מחזור הכספים של בעלי העסקים בעיר גודל באותה תקופה ועוד הרבה דברים טובים מתרחשים כתוצאה מכך. 

בעיקרון על פי החוק, דירה המיועדת למגורים, אסור להשכיר אותה לצורכי תיירות, אבל בגלל התוצאות הטובות שמניבה השכרת דירות מסוג זה, הרשויות המקומיות לא נוהגות לאכוף את הדבר. 

אם אתם משכירים את הדירה שלכם, כדאי מאוד שתפתחו לצורך כך חשבון ברשויות.

רוצים לדעת עוד על נדל"ן בישראל? הקליקו כאן לפגישה עם מומחי משכנטאצ' שיעזרו לכם להתגבר. 

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: