אם לא עלינו ההורים שלכם נפטרו והשאירו לכם דירה, הפוסט הזה יהיה חשוב לכם מאוד. אתם ודאי רוצים לדאוג לכך שהדירה תהיה רשומה על שמכם על פי חוק ולא תתקלו בבעיות בהמשך.

 איך תרשמו את הדירה של ההורים על שמכם? אילו מסמכים תדרשו להגיש על מנת לרשום את הדירה בטאבו? כמה מס תדרשו לשלם על הדירה? על כך נביא כאן מידע.

איך תרשמו את הדירה על שמכם בטאבו?

ראשית, אתם חייבים לרשום את הדירה על השם שלכם. אחרת,  הדירה לא תחשב על שמכם. איך תעשו את זה? תפנו למשרד המשפטים למחלקה הממונה לענייני ירושות, תגישו את הצוואה ותבקשו שיתנו לה תוקף.

אם ההורים שלכם לא רשמו צוואה, תוכלו לבקש שיוציאו צו ירושה. כך שהדירה לא תהפוך להיות שייכת למדינה אלא ליורשים שלה.

כשיש לכם ביד את צו הירושה, תגשו ללשכת הטאבו ותרשמו את הדירה על שמכם.

אילו מסמכים תדרשו להגיש על מנת להעביר את הדירה על שמכם?

כאשר תפנו לרשום את הדירה בטאבו, התהליך יהיה שונה מכל תהליך אחר של רישום דירה בטאבו. בגלל שהדירה כאן היא ירושה. לכן חשוב שתדעו עם אלו מסמכים עליכם להיערך:

  1. צילום ת.ז. של היורשים.
  2. שובר המעיד על כך שהעברתם את התשלום על העברת זכויות בטאבו.
  3. צו ממשרד המשפטים לעניני ירושות. 
  4. מסמך המאמת את הבקשה לכך שהדירה תעבור להיות שלכם בירושה. עם חתימה של עורך דין מוסמך.

כמה מס תדרשו לשלם על הדירה?

כמה מפליא, אבל המדינה לא דורשת ממכם כסף על כך שיש לכם דירה נוספת בירושה. אבל אם בהמשך תבחרו למכור את הדירה הזו, תדרשו לשלם מס שבח על הרווח. מכיון שהמדינה רוצה להתחלק אתכם ברווחים של ההשקעה. 

רוצים לקנות דירה במחיר שפוי? אם עדיין לא יצא לכם לשמוע על דירה בהנחה. זה הזמן. בימים אלו תוכלו להירשם לתוכנית מחיר מטרה. במסגרת התוכנית תוכלו לקנות דירה חדשה בפרויקט איכותי במחיר מוזל ומשכנתא נוחה. 

הקליקו עכשיו ואנו נעזור לכם עם כל המידע הרלוונטי

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: