כאשר נותנים דירה במתנה, מסכנים את הדירה. בגלל שפעמים רבות הזכויות ניתנות על ידי הורים מבוגרים לילדיהם הצעירים, בדרך כלל ההורים לא ממש מוותרים על הזכויות שלהם, אלא הם רוצים שהצוואה שלהם כבר תהיה מבוססת עכשיו. את הזכויות על הדירה הם נותנים רק בשביל החתימות מול עורך דין. הם מקנים את הזכויות של הדירה כל עוד הם בחיים, לעצמם. כלומר, גם אם ההורים עוברים לגור בדיור למבוגרים, והדירה מושכרת בינתיים לזרים, דמי השכירות יגיעו להורים (אם יתנו את זה מראש בשלב החתימות). איך מגינים נותני הזכויות בדירה, על זכויותיהם בדירה? הרי פעמים רבות הזכויות עלולות להיאבד. 

איך תגנו על זכויות הדירה שלכם?

אתם בטח שמים לב שהמשותף לכל הסעיפים הנ"ל זה, פירוט פירוט ופירוט. כמה שיותר לכתוב, להגן, לרשום ולהוציא מן הכלל וכו', כך יהיה טוב יותר. על ידי השקעה לא גדולה של התייעצות עם גורמי מקצוע אתם יכולים למנוע מעצמכם כל כך הרבה עוגמת נפש, שפשוט חבל לוותר על זה. 

האם צריך לשלם מס רכישה על דירה שהתקבלה במתנה? 

לפעמים כן לפעמים לא. מה שבטוח זה שמס הרכישה יהיה זול יותר. כל הקטע של המדינה עם מס הרכישה זה להגדיל את הקופה שלה בטענה שאם אתם מסוגלים לשלם עבור דירה, אתם גם מסוגלים לשלם מס רכישה. אבל כאן זה לא תקף, כי מקבל הדירה לא שילם עליה כלום. תכל'ס מקבלי דירות ללא תשלום, זכאים לפטור לפעמים הפטור הוא מלא ולפעמים לא. הפטור תלוי בנתוניו האישיים. 

רוצים לדעת עוד? משכנטאצ' נעים להכיר, אנו מתמחים בייעוץ מקצועי בכל תחום פיננסי ובפרט בתחום המשכנתאות. הקליקו כאן לתזמון שיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: