בשנים האחרונות שומעים על יותר ויותר אנשים שמוכרים את הדירה הקטנה הישנה ורוכשים במקומה דירה גדולה יותר. ולחלופין, גרים בדירה ישנה ומעונינים לעבור לדירה בשכונה יוקרתית יותר. מה עושים אם יש על הדירה עדיין משכנתא?

גוררים את המשכנתא! אין סיבה לשנות את המשכנתא. אם הייתה לכם משכנתא עם תנאים טובים ומשתלמים שאי אפשר להשיגם היום, לא תצטרכו להפסיד. 

יש לכם אפשרות לגרור את המשכנתא הישנה כמו שהיא עם הריביות והתנאים אותם קיבלתם בעבר. כך לא תצטרכו לשלם על עמלת פירעון מוקדם וכן תרוויחו את הריביות הזולות שהיום הם נחלת העבר. 

למשכנתא הישנה תוכלו להוסיף את הסכום החדש של הרכישה היקרה יותר. התוספת החדשה תקבל את התנאים והריביות הקיימות היום בשוק. 

אם למשל לקחתם משכנתא לפני 10 שנים ובתקופה זו יכלו לקבל משכנתא שכולה מורכבת מפריים. אתם בעצם כמעט לא משלמים ריבית! היום לא תוכלו למצוא כאלו תנאים. לכן, תוכלו לגרור את תנאי המשכנתא למשכנתא החדשה ולהישאר עם הריביות הנמוכות. 

אם לא האופציה הזו, הייתם נדרשים לבצע מחזור משכנתא ולשלם על כך עמלות יקרות שיכולות להסתכם בעשרות עד מאות אלפי שקלים!

איך גוררים את המשכנתא?

1. מגישים בקשה לגרירת משכנתא:

לצורך הגשת הבקשה לגרירת משכנתא תדרשו להגיש את המסמכים הבאים:

חוזה רכישת הדירה הנמכרת.

בטחונות על הדירה על פי דרישות הבנק.

תדרשו להעביר את הכסף למוכר של הנכס החדש. לאחר מכן תוכלו להגיש בנק הוכחה על כך שאכן שילמתם לבעל הדירה סכום כסף לפחות כמו סכום ההלוואה שנותר לכם לשלם. מדובר בדרישה  משמעותית אותה לא תדשו לעשות אם תמחזרו את המשכנתא שלכם.

חוזה רכישת הדירה החדשה.

חתימה על הגרירה. 

2. הבנק צריך לעכל:

זה יקח בערך שבוע. הבנק צריך לעכל את הנתונים משהו כמו שבוע עד שבועיים עד שהוא יחליט שהוא אכן מאשר לכם במקרה הטוב לבצע את גרירת המשכנתא.

3. קבלת אישור גרירת משכנתא. אם נתוני החיים שלכם השתנו באופן משמעותי, יתכן והבנק לא יסכים לתת לכם את האישור לגרירה הנכספת. אנו ממליצים לכם לפנות ליועץ משכנתאות מקצועי עוד לפני שתבקשו מהבנק את האישור. הוא כבר יכוון אתכם כיצד לנהוג ולפעול. אם לא תקבלו אישור, הוא גם יעזור לכם לקבל את הכסף בדרך אחרת.

4. תדרשו להסיר את הערת האזהרה מהבית הישן ולהעביר אותו לבית החדש. כמו כן, הבנק יוכל  לדרוש מכם מסמכים נוספים כפי שיעלה על רוחו.

5. אם אתם צריכים הלוואה נוספת או משכנתא עבור הבית החדש, תוכלו בהזדמנות זו לבקש את האישור לכך.

גרירת משכנתא – תשובות לשאלות נפוצות: גרירת משכנתא – תשובות לשאלות נפוצות:

1. האם משלמים עמלה על גרירת משכנתא?

כן. ישנה עמלה מסוימת הנגבית עבור תהליך גרירת משכנתא. בכל בנק תדרשו לשלם סכום אחר.

בבנק הפועלים תשלמו 700 ש"ח.

בבנק ירושלים ובנק לאומי גובים 550 ש"ח.

בנק מזרחי ובנק דיסקונט דורשים עמלה של 750 ש"ח.

2. כמה זמן יקח מהיום בו הגיש את הבקשה עד לתאריך הגרירה בתכל'ס?

אם אתם מהאנשים המאורגנים והגשתם את כל המסמכים הדרושים, התהליך יכול לקחת גם עשרה ימים. אולם אם תתעכבו עם הטפסים הנדרשים, אתם עלולים לגרום לבנק להתעכב עם האישור. וחבל.

3. האם הבנק יכול לסרב לגרירת המשכנתא שלכם?

לא. בנק ישראל שהוא הבנק של כל הבנקים לא מוכן לכזה דבר. רק אם יש סיבה אמיתית לכך. למשל אם אתם נותנים לבנק בטוחה ששווה פחות מהבטוחה שהייתה בעבר.

אם חלילה עומדים במקרה כזה בו הבנק לא מוכן לאשר גרירת משכנתא, מה עושים?

ישנן מספר אופציות:

לקיחת הלוואה.

הוספת ערב משלם.

ייעוץ בעו"ד המתמחה במקרקעין.

סילוק ההלוואה והתאמתה לערך הבטוחה החדשה.

אם אתם רוצים לבצע גרירת משכנתא, אנו במשכנטאצ' מזמינים אתכם אלינו. אנו מתמחים במיוחד בביצוע פעולות כמו מחזור משכנתא, גרירת משכנתא, משכנתא למסורבים וכו'. אנו נעזור גם לכם לקבל את המשכנתא המגיעה לכם עם התנאים הטובים והזולים ביותר. צוות המומחים שלנו שמחים לצרף גם אתכם לקהל לקוחותנו המרוצים. כי אצלנו השירות הוא לפני הכל!

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: