כאשר תקחו משכנתא מהבנק, הבנק ידרוש מכם לבצע ביטוחים מכיוון שהוא מעוניין לבטח את עצמו שבכל מקרה הוא יקבל את הכסף שהלווה בחזרה.  הפוסט הבא ירחיב על כל התחום של ביטוחים ויעזור לכם לבחור בפוליסת הביטוח המשתלמת ביותר עבורכם.

אילו פוליסות ביטוח חיים קיימות?

ישנן 2 סוגי פוליסות ביטוח חיים. פוליסת ביטוח חיים הצמודה למשכנתא ופוליסה שאינה צמודה למשכנתא. פוליסת חיים הצמודה למשכנתא: פוליסה זו תהיה מחושבת בהתאמה למשכנתא באופן אוטומטי. זאת אומרת, אם למשל לקחתם משכנתא של 900,000 ש"ח בתשלומים הראשונים תשלמו עלות מסוימת לביטוח ובמשך השנים הסכום ירד בהתאם לשארית הקרן שתרד.

פוליסת חיים שאינה תלויה במשכנתא: פוליסה זו אינה קשורה למשכנתא שלכם. היא לא תקבע על פי גובה המשכנתא שלקחתם על עצמכם. היא גם לא תרד במשך השנים. למשל, אם לקחתם משכנתא של חצי מיליון, תוכלו גם לבטח את עצמכם על מיליון. בלי קשר למשכנתא. אם חלילה יקרה לכם משהו תקבלו מיליון ש"ח בלי קשר לסכום הקרן שנשאר לכם לשלם. כך, בפוליסה הזו, אם חלילה קורה משהו לאחד הלווים, הביטוח ישלם לבנק את שארית המשכנתא. ושאר הכסף יגיע לידי הבן/ת זוג שהלך לעולמו. בנוסף, את המסלול הזה תוכלו למחזר.

מה זה משנה, מתי יהיה צורך למחזר ביטוח חיים?

  1. לפעמים קורה שאנשים לוקחים משכנתא על עצמם ולאחר מספר שנים מוצאים את עצמם עם צורך דחוף למחזר את המשכנתא שלהם. הם לא יכולים לשלם סכום גבוה כל כך כתוצאה משינוי משפחתי או כלכלי בלתי צפוי שהתרחש. אם כרגע הם ירצו למחזר את המשכנתא והמצב הבריאותי של אחד מבני הזוג השתנה ולא לטובה, אם הם לקחו את הפוליסה שצמודה למשכנתא, הם יצטרכו להמציא מחדש פוליסת ביטוח חיים למשכנתא. הם ידרשו להביא הצהרת ביטוח וזה יהיה סיפור יקר מאוד. מכיוון שחברת הביטוח תכסה את עצמה על כך שהמבוטח אינו במצב בריאותי תקין.לעומת זאת, אם הלווים לקחו את הפוליסה שאינה תלויה במשכנתא, הם יוכלו לערוך בה שינויים בלי לחתום על הצהרת בריאות מחדש. כאן זה יהיה פשוט יותר ומהיר למחזר את הביטוח.
  1. שאלה ברורה בודאי עומדת לכם בקצות השפתיים, והרי אם אקח את הפוליסה השניה, שאינה קשורה למשכנתא, אשלם מדי חודש יותר, מכיוון שהפוליסה לא יורדת במשך השנים. אז ודאי שלא כדאי?! התשובה היא נכון ולא נכון. אמנם התשלום לביטוח ירד, אבל בצורה איטית ולא מורגשת. מכיוון שרב האנשים לוקחים משכנתא על פי שיטת לוח שפיצר. הם משלמים קודם את הריבית ורק אחר כך את הקרן. כך שבמשך כל השנים הראשונות ההחזר החודשי שלהם לא יורד אלא עומד על אותו סכום ממש ולכן גם התשלום עבור הביטוח לא ירד כל כך מהר. כך שבאמת לא מדובר בהבדל כספי משמעותי. 

לסיכום,

הבנו שהמסלול השני של ביטוח שלא צמוד למשכנתא הוא כדאי ומשתלם הרבה יותר. אכן תשלמו בו מעט יותר, אבל לטווח הארוך תרוויחו ובגדול. אם אתם רוצים להבין את הדבר לעומק, אתם מוזמנים להכנס לאתר מייאינשורנס ולקבל שם את כל המידע הרלוונטי.

על כל שאלה או בקשה בנושא המשכנתאות, אנו במשכנטאצ' כאן בשבילכם. צוות המומחים שלנו יקחו את עול סידור המשכנתא על צווארם. ואתם תוכלו לקבל משכנתא ברוגע ובשלווה ועם חיסכון מקסימלי. כי אם אתה לקוח שלנו, אתה מכוסה עם המשכנתא שלך.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: