אם אתם עובדי מדינה אתם ודאי כבר קיבלתם לא פעם הטבות שונות. קודם כל ידעתם שיש לכם עבודה יציבה והבוס שלכם לא יפטר אתכם מתי שמתחשק לו…

אבל יותר מזה, ישנם בונוסים שונים אותם תקבלו רק בזכות זה שאתם עובדי מדינה. אם אתם עומדים לפני לקיחת משכנתא, אתם תרגישו את זה עכשיו בהנחות המשמעותיות.

מדוע הבנק מעוניין להיטיב אתכם?

הבנק לא צריך דווקא אתכם. הבנק רוצה כסף. והוא מעוניין להלוות לכם כסף בתמורה לריבית שאתם עתידים לשלם לו על כך. עד כאן ברור מאוד. 

כאשר הבנק מלווה כסף ללקוח הוא מתנהל בצורה של ניהול סיכונים. ככל שהלקוח יציב יותר מבחינה כלכלית ואין סיבה נראית לעין שהוא לא ישלם את ההחזרים החודשיים במשכנתא, הבנק ייתן ללקוח הלוואה בתנאים טובים. הוא אוהב לקוחות כאלו.

במקרה שאתם עובדי מדינה, בעלי יציבות כלכלית, משתכרים יפה וגם לא עומדים לפני פיטורין, הבנק ישמח להלוות לכם כי הוא בטוח שתוכלו להחזיר לו את ההלוואה. לא רק שהבנק יסכים לתת לכם הלוואה, הוא גם ירצה לתת לכם אותה. מה זה משנה? אם אתם יודעים שהבנק רוצה אתכם ולא אתם אלו שרודפים אחריו, אתם גם יכולים לבוא עם דרישות. אתם יכולים "לאיים" על הבנק שאם הוא לא יוזיל לכם בריביות אתם פשוט תלוו את הכסף מבנק אחר. הבנק לא ישמח מהתועזה, אבל בתכל'ס הוא רוצה אתכם. אתם כדאיים לו. ברור שהוא יוזיל לכם בריביות ויתן לכם תנאים טובים. הוא יעשה הכל כדי שתישארו בכיס שלו.

מה תוכלו לקבל בצורה רשמית בגלל שאתם עובדי מדינה?

יועץ משכנתאות:

ישנם בנקים שמוכנים לממן ללקוחות עובדי מדינה עלות יועץ משכנתאות חיצוני. לפעמים הייעוץ ימומן על ידי המשרד הממשלתי בו מועסק העובד. מדובר בהטבה משמעותית מאוד שתחסוך לכם עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים.

אז אם חשבתם לפנות ליועץ משכנתאות, ודאו קודם האם אתם זכאים לו חינם.

משכנתא אטרקטיבית:

הבנקים הרי רוצים אתכם ויתנו לכם ריביות זולות יותר! כן ממש כך, אפליות! אם למשל הריבית הממוצעת עומדת על 3% אתם תקבלו ריבית של 2%! אם אתם לוקחים משכנתא של מיליון ש"ח, תחסכו בהטבה זו 100,000 ש"ח.

ישנן הטבות נוספות שתקבלו רק אתם בתור עובדי מדינה. מטרת כולם היא לחסוך לכם בריביות המשכנתא.

הוזלות בתשלומי הביטוח:

כאשר תקחו משכנתא כחלק מהתהליך הבנק ידרוש מכם לעשות ביטוח חיים וביטוח מבנה. אם אתם עובדי מדינה, חברת הביטוח תוזיל לכם את הביטוח. זו יכולה להיות הוזלה של 10 ש"ח. אבל אם תחשבו 10 ש"ח ל 30 שנה תגיעו לסכום של 36,000 ש"ח! חיסכון משמעותי מאוד.

ההטבות לעובדי מדינה ניתנות בכל הבנקים?

לא ממש. מדי שנה המדינה מכריזה על מכרז. במכרז קובעים אילו בנקים יזכו לשרת בשנה הקרובה את עובדי המדינה. 

למה? מכיוון שבעבר, היו הרבה פרובוקציות בנושא. הבנקים ממש השתחוו לעובדי המדינה כדי להשיג אותם. שוק הריביות צנח והמצב היה מאוד לא מאוזן. בנק ישראל החליט לייצב את המצב. כך שהיום, לא כל הבנקים יכולים לתת שירות לעובדי מדינה. 

הבנקים המשרתים היום עובדי מדינה הם: בנק דיסקונט ובנק יהב שהופך לטפחות. אמנם בעבר בנק יהב היה בנק קטן יותר מבנק דיסקונט, היום שניהם מרכזיים ורחבים. בשניהם תוכלו לממש את הזכאות שלכם בתור עובדי מדינה.

אבל, אל תשכחו. הבנקים  ממש רבים עליכם. נצלו  זאת. כאשר תגשו לבנק תתמקחו  כמו שצריך על הרביות והתנאים. כל הבנק יעשה הכל כדי שתקחו  אצלו משכנתא ולא בבנק השני. בקשו משני הבנקים הצעות לתמהיל משכנתא, השוו ביניהם. לאחר שבנק אחד נותן לכם תנאים טובים יותר, גשו לבנק המתחרה והראו לו את ההצעה. לא תתפלאו אם בין רגע תקבלו הצעת מחיר מפולפלת. כעת תוכלו לחזור לבנק הראשון, להראות לו את ההצעה הכדאית. אם הבנק ירצה, הוא יוכל גם הוא להוריד במחיר. כן, ממש כמו במכרז. 

אל תתביישו. מקובל להתנהל כך. אם אתם מרגישים לא בטוחים. לא מספיק אמיצים כדי לערוך מו"מ, ובכלל חוששים מכל תהליך לקיחת משכנתא ובניית התמהיל, המומחים שלנו כאן בשבילכם. אנו נקבע עבורכם פגישת  ייעוץ ראשונית ללא  תשלום. נשמע אתכם ואת הרצונות שלכם. ונדאג לממש אותם. יועץ משכנתאות  מקצועי משלנו שכבר ליווה לקוחות רבים, יבנה עבורכם תמהיל משכנתא המותאם באופן אישי. הוא יתמקח עם  הבנקים כמו שצריך כדי שתקבלו את התנאים הטובים ביותר שניתן. חייגו עכשיו למומחים בתחום.

יצירת קשר מהירה

פניה מהירה: